Fra børnhave til SFO

Forældre til kommende skolebørn bliver inviteret til det første informationsmøde i efteråret, hvor de får kendskab til både skole og SFO. Her er der informationer fra skoleledelsen, børnehaveklasselederen og fra SFO. Vi informere om vores målsætning, vores fokusområder, lidt om dagligdagen og vores traditioner, vores samarbejde med børnehaven og vores forventninger til forældrene.

I foråret holder vi overleveringsmøde med børnehaven, hvor skoleledelse, børnehaveklasseleder- en og den pædagog der skal være i børnehaveklassen  deltager. Mødets formål er at videregive informationer om det enkelte barn, så skole/SFO personalet er bedst muligt rustet til at modtage børnene ved skolestart. Dette gør vi ved at tage udgangspunkt i barnets trivsel samt faglige og sociale kompetencer. Disse informationer videregives kun ved tilladelse fra forældre.

Inden skolestart videregiver SFO pædagogen den relevante information om de kommende børn til det øvrige SFO personale, så alle kan tage bedst muligt imod børn og forældre.

Kommende børnehaveklassebørn inviteres til at komme på besøg i skole og SFO inden skolestart. Dette giver børnene mulighed for at opleve de nye omgivelser, samt at møde nogle af de voksne fra skole og SFO. Formålet er at skabe genkendelighed og tryghed for det enkelte barn. Da det kan være en stor omvæltning for barnet, efter en lang sommerferie med mor og far, at skulle være i helt nye omgivelser med nye voksne man ikke kender.