Traditioner

Traditioner og arrangementer

Generelt set med årets gang og følger vi den danske kultur, så som fastelavn og juleaktiviteter.

Vi har tradition for at holde en årlig fest for børnene. Denne holdes forskelligt fra år til år - nogen gange klassevis, andre gange for hele huset.

I foråret vil vi i en ca. 5 ugers periode tilbyde alle børn at kunne deltage i planlagte forårsaktiviteter – vi kalder det vores ”forårsprojekt”, og har forskellige temaer fra år til år. Det kan være lege, såning, rollespil, indianertema, udsmykning af SFO m.m. Vi opfordrer til deltagelse i de voksenstyret aktiviteter.

Fire gange om året holder vi forældre kaffe-eftermiddage, hvor vi invitere på kaffe og kage. Den ene afholdes som en bedsteforældre kaffe-eftermiddag. Den kaffedag der ligger i december, har et særligt juletema med aktiviteter, samt æbleskiver og glögg.

Vi har en tradition, hvor vi til påske og jul besøger vores kirke. Der hører vi om, hvorfor vi holder påske og jul og synger nogle få salmer.

Vi holder Sct. Hans fest sammen med børnene om eftermiddagen, hvor vi brænder et lille bål af og hygger os sammen.

Årets sommerfest afholdes sidst i august. Det er fællesspining på picnicmaner. Her kåres årets kage, og SFO’en viser vores danseshow.

For de ældste vil der være særlige aktiviteter i form af aftenåben. Det kan både være hjemlig hyggeaktiviteter samt ture målrettet børnegruppen og den interesser.

Vi får hvert forår besøg af kommende børnehaveklasse børn, hvor de besøger os om formiddagen for at se og lege i SFO'en og lære de voksne at kende.

I samarbejde med børnehaven og dagplejerne afholder vi Rødtråd-dag på SFO’en. Dette for bl.a. at knytte bånd og skabe en rød tråd i samarbejdet i Osted.