Osted Skole Logo

Fokusområder

Vi har i Osted SFO opmærksomhed på specielt to fokusområder. Det ene er i forhold til børnenes trivsel og opmærksomhed i forhold til mobning. Vi afholder trivselssamtaler med børnene inden skole/hjem samtalerne. Vi vægter venskaber højt, da det er vigtigt, at alle børn har mindst en god ven. Det andet fokusområde drejer sig om kommunikation. Både den måde vi voksne taler til hinanden på, den måde børnene taler til hinanden på og den måde voksne og børn taler til hinanden på. Det handler om, at vi behandler hinanden, som vi gerne selv vil behandles.
Alle medarbejdere i Osted SFO har i slutningen af januar måned i 2017 være på kursus i ”Fri for mobberi”. Det er et kursus under Mary Fonden. I Osted børnehave arbejder de med ”Fri for mobberi” og det ønsker vi at videreføre i Osted skole/SFO. Således at børnene i deres fire første skoleår fast får arbejdet med trivsel og ”Fri for mobberi”.
I Osted SFO har vi en trivselspolitik og en sorgplan.