Praktisk information

Osted SFO har faste lukkedage: Vi holder lukket mellem jul og nytår, de 3 dage før påske, fredagen efter Kr. Himmelfartsdag, Grundlovsdag (5/6) og 3 uger i sommerferien (27, 28 og 29). I sommerferien er der mulighed for pasning på anden SFO.

Ind- og udmeldelser: Ind- og udmeldelser sker til Lejre kommunes pladsanvisning. Man kan indmeldes fra dag til dag og kan udmeldes med 1 måneds varsel til den 1. eller 15. i en måned. Der er særlige forhold vedrørende SFO-tid, når man er SFO2 og SFO3.

Skiftetøj og indesko: Børnene skal have skiftetøj liggende i SFO'en. Vi er meget ude - også i regnvejr. Børnene må ikke (når vi når efteråret) gå indenfor med støvler og beskidte sko - da mange børn leger på gulvet. Derfor bruger indesko i SFO'en. NB! Husk NAVN på tingene.

Eftermiddagsmad: Der bliver mellem kl.14:15-15.00 tilbudt et lettere eftermiddagsmåltid. Det kan være frugt, brød, grød, spaghetti, toast, koldskål e.lign.

Legetøj: Der er en regel i skolen om, at man kun har legetøj med om fredagen. Der bakker vi op og reglen følger med over i SFO’en. Da legetøj kan gå i stykker eller blive væk skal det oplyses, at det er under eget ansvar og ikke kan erstattes af SFO'en. Om fredagen er det tilladt i SFO'en, at man må spille på I-pads. Vi er opmærksom på, at børnene naturligvis kun spiller spil, der er tilladt for deres aldersgruppe

Legeaftaler: For at give mulighed for, at jeres barn kan danne nære relationer og venskaber, har vi brug for at i opdatere jeres telefonnumre i Aula. Dette betyder, at andre forældre har mulighed for at ringe til jer og lave en aftale om, at de tager jeres barn med hjem og lege.

Goddag & farvel: Da SFO'en har tilsynspligt, er det meget vigtigt, at jeres barn siger både goddag og farvel til en voksen(krydseren). Ligesom det er almen høflighed at hilse på hinanden - store som små.