Trivsel & læring

Eleverne udvikler selvværd og respekt for andre, når de møder anerkendelse, tillid og positive forventninger.

Dette opfyldes ved, at skolen er:

• et sted der forbereder eleverne til rummelighed og demokrati

• et sted hvor der er plads til alle

• et sted med gode udfoldelsesmuligheder

Vi bestræber os på at være en rummelig skole, som det er rart for alle, såvel børn som voksne, at være en del af.

Antimobbestrategi:

Formål Antimobbestrategien har til formål at understøtte vores daglige trivselsarbejde. Forebyggelse og håndtering af mobning er en integreret del af hverdagen på Osted Skole. Når vi taler om Osted Skole, taler vi både om undervisningsdelen og fritidstilbuddet.

Målsætninger

•  At opretholde og fremme trivslen på Osted Skole
  • At forebygge mobning
  • At have en målrettet indsats for håndtering af mobning

Mobning

Vi definerer mobning som systematiske handlinger, der får den konsekvens, at et barn bliver udstødt fra fællesskabet. Mobning er noget, der angår alle i en klasse. Digital mobning kan foregå via medier på internettet eller på mobiltelefoner. Billeder, videoer eller krænkende tekster bliver lagt på nettet eller udsendt, uden at der tages hensyn til, at det krænker et andet barn eller berører barnets privatliv. Digital mobning kan både være enkeltstående situationer og vedvarende.

Læs mere om vores antimobbestrategi herunder:

Antimobbestrategi Osted Skole.pdf

Shape Created with Sketch.