I-klasserne

I-klasserne er placeret på Osted Skole i tilknytning til normalundervisningen. Ledelsen af I-klasserne varetages af Osted Skole.

I-klasserne er et tilbud for elever med indlæringsvanskeligheder. Vanskelighederne kan være af specifik og af mere generel karakter. Elevernes indlæringsvanskeligheder er af en sådan art og omfang, at vanskelighederne ikke kan tilgodeses i distriktsskolens specialundervisningstilbud.

Disse elever har behov for, at undervisningen i alle fag er særligt tilrettelagt og at der anvendes mange forskellige pædagogiske tilgange og læringsstile. Der tilstræbes samarbejde med normalklasserne bl.a. i de praktisk / musiske fag.

Elevhandleplanen tager udgangspunkt i elevens kognitive ressourcer og udviklingspotentialer.

Klassestørrelserne varierer generelt fra 4 - 6 elever, men for de ældste elever er klasserne oftest større, da eleverne dels har et større behov for socialt samvær med andre, og dels for at gøre dem parate til et efterfølgende uddannelsesforløb.

I udskolingen foregår der et tæt samarbejde med UU-vejlederen med henblik på at få udarbejdet en uddannelsesplan, der tager hensyn til elevens særlige vanskeligheder.

Der vil være mulighed for at tilmelde sig Osted Skoles SFO, eller vælge at blive i distriktsskolens SFO.